Після знищення в окупованій Феодосії російського великого десантного корабля “Новочеркасск”, від якого залишився лише остов, з’явилось питання, а скільки для ворога коштує його втрата. Й попри появу у деяких українських ЗМІ оцінки його вартості у 85 млн доларів, це далеко не так.
Бо звісно можливо рахувати ціну корабля, який був спущений на воду у 1987 році шляхом бухгалтерських методів з амортизацією, “усушкою та утрускою”, але у реальності для ворога – це вартість заміни однієї бойової одиниці на іншу.
Зрештою, якщо у РФ продовжували виробництво ВДК проєкту 775, до якого й належав “Новочеркасск”, то можливо було б відновити втрату “один до одного”. Але це не так.
Єдиний існуючий у РФ проєкт великих десантних коралів – це оновлений 11711 типу “Владимир Андреев”, який відрізняється від типа “Иван Грен” значно більшими розмірами й фактично має класифікуватися, як окремий проєкт.
Наразі у РФ будується лише два таких кораблі, які були закладені у 2019 році й за планом мають бути передані до складу флоту у 2025 та 2026 році, також планується до побудови ще два таких кораблі, які мають бути закладені не раніше 2025 року та передані вже на початку 30-х років.
Відносно вартості 11711 типу “Владимир Андреев” публічної інформації немає, але можливо скористатися вартістю минулої версії ВДК типа “Иван Грен” – 160 млн доларів на 2012 рік, тобто зараз це 214 млн доларів з поправкою на інфляцію американської валюти.
Але тип “Иван Грен” менший за тип “Владимир Андреев”: водотоннажність 6600 тонн проти 8000 тонн у новій версії, габарити 135х16,5 метра проти 150х19,5 метра. За рахунок більших габаритів, а також перебудові корабля, на новому типі ВДК проєкту 11711 планується збільшити кількість вертольотів з двох до п’яти, кількість одиниць техніки на 10, до 40, а десанту на 100 осіб, до 400.
Якщо навіть порахувати за пропорційним збільшенням водотоннажності, то оновлений проєкт 11711 може коштувати вже від 260 млн доларів за одиницю. Але справа в тому, що така пряма залежність не працює на пряму і мова йде далеко не про +21% вартості через просто збільшення габаритів. Тому навряд ціна ВДК типу “Владимир Андреев” становить менше 300 млн доларів за одиницю, бо збільшення габаритів вимагає застосування складніших та дорожчих вузлів та агрегатів.
Також окрім вартості не менш важливо й час на відновлення. Й враховуючи планові темпи побудови у шість років та те, що всі їх будуть лише у Калінінграді на суднобудівному заводі “Янтарь” партіями по два, то замінити “Новочеркасск” у РФ зможуть не раніше 2037 року.