“Обрізання” чонгарських мостів: методи і наслідки

Для того, щоб достатньо сильно пошкодити мости, рух по яким зараз припинений, знадобилось лише дві ракети

Обидва Чонгарські мости на адміністративному кордоні з поки що окупованим Кримом зазнали потужного удару, який стався сьогодні, 22 червня, зранку. На наявних з місця подій фото та відео зафіксоване пошкодження як нового мосту, рух по якому припинено, так й старого, хоча й виведеного з експлуатації, але резервного.

Й звісно, після того, як ЗСУ дійсно величезними зусиллями за допомогою GMLRS для HIMARS фактично “перепиляла” Антонівський міст поблизу звільненого Херсону, витративши тижні та десятки високоточних ракет, то для завдання значно більших ушкоджень тепер знадобилось значно менше боєприпасів.

При цьому слід звернути увагу не тільки на пробите дорожнє полотно, а на пошкоджену опору діючого донедавна основного автомобільного мосту через Чонгарську протоку.

Звісно за єдиним фото дуже необачно робити висновки щодо реального стану конструкції, але оголена арматура опори доволі красномовно свідчить про значні наслідки удару.

Удар був завданий крилатими ракетами Storm Shadow. Принаймні про це говорять уламки ракет, які вже продемонстрували рашисти.

Нагадаємо, що Storm Shadow мають 450-кг бойову частину, що складається з двох окремих частин – лідуючої кумулятивної для пробиття перешкоди, а вже у зроблений отвір влітає основна осколково-фугасна.

Важливо зазначити, що звісно ці мости не є єдиними, які сполучають поки що окупований півострів з материковою частиною України, навіть не згадуючи суходільне сполучення на Перекопі. Більше того, приклад Антонівського та Кримського мостів красномовно свідчить, що для остаточного знищення таких споруд удари мають бути систематичними. Але навіть тимчасове виведення з експлуатації мостів через Чонгарську протоку має велике значення.

Справа в тому, що саме через неї проходить основна траса E105, яка веде на Мелітополь. Об’їзд Чонгарських мостів можливий через Армянськ, але тилова дорога Чаплинка-Новоолексіївка має малу пропускну спроможність та означає зайвий гак на півтори сотні км.