У сфері розвідувальної діяльності президент не може передавати свої повноваження іншій особі.
Про це заявив Голова Політичної партії «Сила і Честь», ексголова СБУ, ексначальник Головного управління розвідки Міноборони України, ексзаступник Секретаря Ради національної безпеки і оборони України, доктор технічних наук, професор, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, Надзвичайний і Повноважний Посол України, генерал — полковник Ігор Смешко в програмі «Україна сьогодні», яка була присвячена обговоренню спецоперації по затримці бойовиків російського ППК «Вагнер».
«Це удар по національній безпеці та обороні України, весь світ розуміє, що в Україні зараз відсутня система планування, керівництва, координації та контролю розвідувальної діяльності. Потрібно розділити дві речі — політична складова та професійна. Чомусь ніхто не обговорює з наших парламентаріїв протокол, припустимо, нейрохірургічної операції. Ніхто не обговорює технологію роботи ядерного реактора. Нікому не спаде на думку, що можна втрутитися в технологічний процес і тимчасово припинити проведення операції на головному мозку або терміново дістати стрижні з ядерного реактора», — сказав він.
«Ніколи до 2005 року я можу про це свідчити, оскільки працював з двома президентами нашої держави та керував розвідувальною діяльністю нашої держави, — ніколи не доповідав президенту про розвідувальні операції або розвідувальну інформацію в присутності третьої особи», — зазначив Ігор Смешко.
Політик підкресли, що «за протоколом президент сам є верховним головнокомандувачем. і гарантом Конституції, у тому числі гарантом забезпечення збереження державної таємниці. Керівник розвідувального органу є головним експертом з держтаємниці у сфері розвідувальної діяльності, він сам не може коментувати діяльність у присутності третьої особи, яка не допущена в частині проведення будь-якої розвідоперації, якщо є загроза витоку».
«У випадку військової розвідки, згідно із законом, безпосередньо керівництво розвідувальною діяльністю органу зовнішньої розвідки здійснює міністр оборони, а загальне керівництво — верховний головнокомандувач, президент України. Причому згідно з Конституцією президент не може передати свої повноваження жодній посадовій особі в нашій державі. Отже, зупинення подібної операції без письмового документа чи міністра оборони, чи президента, — це не робота тимчасової слідчої комісії, а робота Генпрокуратури щодо розслідування можливого злочину — державної зради у сфері національної безпеки та оборони», — сказав він.